01 de juliol 2025

Bayard Revistas (6) / Editorial Kókinos (8) / Kómikids (6): Niko, de Paco Sordo


Kómikids és el segell editorial nascut de l'acord entre Bayard Revistas i l'Editorial Kókinos amb el suport del grup francès Bayard Presse. Es va crear el 2021 amb el propòsit de publicar còmics infantils en català i en castellà.

Aquesta entrada està dedicada a l'edició en català de la col·lecció de còmic infantil Niko, escrita i dibuixada per l'autor gadità Paco Sordo (Francisco Valentín Sordo Artaraz; El Puerto de Santa María, 1979). La traducció és de Marga Gómez Borràs. Avui en dia, se n'han publicat 3 números: Superinvents i grans bestieses (maig de 2023), Efectes molt especials (maig de 2024) i Una casa plena de sorpreses (abril de 2025).

El núm. 1 va ser un dels nominats al Premi al Millor còmic infantil i juvenil del 42 Comic Barcelona 2024 (font: ComiCat).



Niko
Paco Sordo
Traducció de Marga Gómez Borràs
A partir de 6 anys
Rústica
16 x 20,5 cm
Color
72 pàgines
12,90 €







INFORMACIÓ DE L'EDITORIAL del núm. 1

Els pares del Niko són inventors i això és genial perquè té un munt d'idees per utilitzar les màquines que ells inventen. Però quan les agafa, comencen les catàstrofes: sembre el caos al parc d'atraccions, vol ser més llest que el seu germà petit... un robot superdotat, o devora el menjar que ha convertit en superllaminer... En fi, que el Niko és el campió de les bestieses!

Paco Sordo és Premi Nacional de Còmic.


- Niko núm. 1: Superinvents i grans bestieses (maig de 2023)
Niko núm. 2: Efectes molt especials (maig de 2024)
Niko núm. 3: Una casa plena de sorpreses (abril de 2025)





Enllaços:

Fitxa de Niko, a Tebeosfera (en castellà)
Fitxa de Paco Sordo, a Tebeosfera (en castellà)
Fitxa de Kómikids, a Tebeosfera (en castellà)
Fitxa de Bayard Revistas, a Tebeosfera (en castellà)
Fitxa de l'Editorial Kókinos, a Tebeosfera (en castellà)


Fonts d'informació: els webs de Kómikids i Tebeosfera i el bloc ComiCat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada