03 d’octubre 2019

Quatre Barres, de Frank Calicó: campanya de micromecenatge a Totsuma


Guifré el Pilós fou el darrer dels comtes de Barcelona nomenats pels reis carolingis. En el seu cas, en fou nomenat l'any 878 per Lluís II de França (o, millor dit, Lluís II, el rei de les terres que s'arribarien a conèixer com a França). Guifré va saber aprofitar la feblesa de la dinastia dels carolingis per transmetre el càrrec als seus fills i, en conseqüència, va crear una dinastia pròpia. En definitiva, Guifré fou un dels forjadors de Catalunya (o, millor dit, de les terres, els comtats, que s'arribarien a conèixer com a Catalunya). L'Alta Edat Mitjana és una època apassionant: és el bressol d'Europa; però aquest no és un blog d'història; aquí, parlam de còmics.


Coberta provisional


L'autor català Frank Calicó ha engegat una campanya de micromecenatge a TotSuma per publicar Quatre Barres. Terra, espasa i coratge: "una novel·la gràfica que relata la llegenda de Guifré el Pelós (840-897) com mai abans s'havia fet, reinterpretada a partir de fets històrics i personatges reals, però amb dosis de ficció.".

El còmic tendrà 80 pàgines a color, la tapa nacrada, un format de 16,5 x 24 cm i paper estucat mat de 130 gr.

Quatre Barres és un Interactive Comic Game: "després de llegir les seves 80 pàgines, et permet endinsar-te en una nova experiència, mitjançant el teu smartphone i gràcies a la Realitat Augmentada, on l'objectiu serà escapar-te... tot resolent els enigmes als quals t'hauràs d'enfrontar."

Hi ha vuit maneres de participar en el projecte: des de 3 € (una aportació simbòlica) al 1500 € (per a empreses). L'aportació bàsica és la de 15 €. L'objectiu és aconseguir-ne 6000. Totes les recompenses (a partir dels 15 €) inclouen el còmic imprès i en format digital. A més, hi ha recompenses diferents en funció de l'aportació: punts de llibre, làmines, el pòster, la versió digital del còmic El gran jaguar (del mateix autor), una caricatura personalitzada del mecenes (a l'estil del còmic) i l'aparició del mecenes com a soldat dins el còmic.

L'entrega del còmic es farà a finals de novembre d'enguany. El joc interactiu estarà disponible a finals de gener de 2020.

En el següent enllaç, hi podeu llegir una mostra del còmichttps://www.yumpu.com/xx/document/read/62815449/4-barres-versio-de-mostra

Fem possible l'edició del còmic Quatre Barres!


TEXT DE LA CAMPANYA

SINOPSI

Quatre Barres és una novel·la gràfica que relata la llegenda de Guifré el Pelós (840 - 897) com mai abans s'havia fet, reinterpretada a partir de fets històrics i personatges reals, però amb dosis de ficció. El còmic ens fa reflexionar sobre conceptes com la independència i el mateix concepte de "nació".

Creada per l'il·lustrador i escriptor català Frank Calicó, es tracta d'una nova versió del mite de les quatre barres plena de sorpreses, acció i èpica.

En les 80 pàgines de Quatre Barres s'explora aquesta aventura èpica inspirada en el fabulós còmic 300, de Frank Miller. Hi trobarem en Guifré i el seu poc conegut germà Miró el Vell, amb els seus dubtes i contradiccions, i les seves lluites ferotges i cruentes contra els musulmans.

Desitgem que us agradi!


Pòster

CÒMIC + JOC


Un dels elements més innovadors del còmic, a banda de la seva trama i del segell propi pel que fa a l'estil dels dibuixos de l'autor, Frank Calicó, a cavall entre Hellboy i Bola de Drac, és que també és un joc interactiu, que hem anomenat Interactive Comic Game.

És a dir, més enllà de la lectura de la novel·la gràfica, hi ha la possibilitat de poder-hi jugar i interactuar. Així, el joc proposa resoldre, mitjançant l'ús del telèfon mòbil o d'una tauleta digital, els enigmes que s'amaguen en algunes pàgines del còmic, a través de la realitat augmentada.

Aquesta possibilitat permet gaudir encara més de la lectura −al joc es poden “desbloquejar” personatges i s'hi poden trobar altres sorpreses−, i alhora aporta nova informació visual i documentació històrica d'aquella època.

Per resoldre els enigmes cal una bona dosi d'observació, enginy i capacitat de recerca. A més, el nivell de dificultat s'incrementa gradualment a mesura que la lectura avança. Així, alguns enigmes seran tot un repte! Potser serà necessari demanar pistes, però fer-ho restarà punts en el rànquing (la puntuació de cada jugador s'enregistrarà en temps real en un rànquing general que es podrà consultar a través del joc), així que caldrà utilitzar aquest recurs amb saviesa.

El tres millors classificats del rànquing general rebran un premi que desvetllarem properament, sempre que el projecte es faci realitat gràcies a aquest crowdfunding.

AUTORS

Frank Calicó és escriptor i il·lustrador de còmics i contes infantils, i ha guanyat diversos premis de narrativa i il·lustració en l'àmbit nacional i internacional (Wacom Europe). Després de col·laborar amb editorials internacionals (a Brasil, Mèxic i Noruega), presenta ara una obra original en la qual combina influències del món del còmic (Hellboy, 300) i del cinema (Gladiator, Alexander), amb la seva formació en antropologia i el seu interès per la mitologia i la cultura popular.

Àlex Climent, és CEO de l'empresa indie de videojocs GKT StudiosEl seu primer videojoc va ser una app per a nens, Guaita Kina Tribu - Les 4 barres.  Actualment també es dedica a idear i dissenyar escapes rooms i escape outs amb un estil propi i únic. Ha rebut el reconeixement de molts jugadors d'experiències com ara Enigma Xatic, o Enigma Priego, que n'han destacat l'originalitat i la dificultat pel que fa als enigmes destinats a engrescar els participants a l'hora de resoldre'ls per avançar en el joc.

Alicia Luque, és CEO de l'empresa Con redes y a lo loco, en què es dedica a la comunicació i l'impuls digital per a empreses. Es docent de xarxes socials i també speaker i col·laboradora de diverses organitzacions, com ara Barra de Ideas. És cocreadora de l'Enigma Priego, la primera experiència turística interactiva d'aquestes característiques a Andalusia.

DESTINACIÓ DE LES APORTACIONS

Les aportacions es destinaran a una sèrie d'objectius, de la següent forma:​

35 %: joc interactiu, fer remakes finals d'algunes vinyetes del còmic i redibuixar soldats amb les cares dels 10 mecenes que hagin triat aquesta opció.

30 %: impressions físiques (còmic, làmines, punts de llibre i pòsters) i gestió dels enviaments.

25 %: campanya de promoció a les xarxes i als mitjans convencionals.

10 %: dels beneficis totals: donació a la Fundacio Oncolliga

ONCOLLIGA té per finalitat l'atenció psicosocial a la persona diagnosticada d'una malaltia oncològica i a la seva família durant tot el procés de la malaltia, alhora que realitza activitats de divulgació, prevenció i rehabilitació.

XARXES SOCIALS DE LA CAMPANYA


LA CAMPANYA ALS MITJANS

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada