17 d’agost 2022

Quart aniversari de L'Illa de Còmic


Benvinguts/des al blog L'Illa de Còmic,

Enguany us contaré una petita història.

L'1 de gener de 2018, me vaig despertar amb la mateixa mala bava de cada 1 de gener. Si hi ha una cosa que no puc sofrir d'aquest món, és que el temps passi tan aviat, i el 4 de gener faig els anys. El 2018, n'havia de fer 46 i l'única cosa que desitjava és que acabassin les vacances de Nadal i poder tornar a la feina. Beneïdes siguin les rutines, que ens permeten sobreviure als pensaments tòxics del nostre cervell. Els set o vuit dies que separen el cap d'any de l'inici del segon trimestre, són els dies més horrorosos de qualsevol any. Però com diria el gran Peter David, estic divagant... Tornem a aquell 1 de gener.

Vaig començar a pensar què podia fer per deixar de tenir tan present que el meu aniversari s'atracava inexorablement. Beneït sigui el cervell humà, que ens dóna idees. En un moment determinat, vaig pensar que podia fer un enfilall al meu compte comiquer de Twitter amb els còmics publicats en català l'any que just havia acabat. Per fer-ho, primer vaig consultar totes les entrades de 2017 del blog ComiCat i, després, vaig fer una recerca al web de Tebeosfera. Finalment, vaig utilitzar al cercador de Google per tal de trobar-ne més. El dia 3, vaig fer l'enfilall.

A partir d'aquell moment, cercar còmics publicats amb la meva estimada llengua es va convertir en una curolla que, avui en dia, seguesc tenint. També me vaig convertir en un col·laborador extern de ComiCat: tot allò que trob a Internet relacionat amb el còmic en català ho faig saber a en Llop Segarrenc, que capitaneja aquell blog. Una altra cosa que vaig començar a fer aquell mes és una llista dels còmics publicats en català cada mes.

D'aquesta manera, varen passar els mesos: el curs va acabar i l'estiu va arribar. Vaig tancar un període de tres anys a l'institut de Santa Maria del Camí i me varen adjudicar una plaça a l'IES Pau Casesnoves d'Inca. A la fi, tornava a ca meva. Però ja estic divagant de bell nou...

En qualque moment del mes d'agost d'aquell any, vaig pensar que podia crear un blog de còmic en català. Finalment, el 17 d'agost de 2018, vaig publicar la primera entrada. L'objectiu del blog era, bàsicament, començar a construir un catàleg en línia dels còmics publicats en català, i en paper, els darrers 10/15 anys; tot a través d'entrades estructurades a partir de les editorials i dels autors que n'han publicat. Avui en dia, aquest objectiu segueix vigent.

En aquests quaranta-vuit mesos, he publicat 342 entrades. La majoria d'elles són fitxes que inclouen la informació bàsica de més de 1.200 còmics editats en català (sense comptar les revistes), els quals es poden comprar a les llibreries, a les editorials o als autors que els han publicat. En el cas de saber que un còmic està exhaurit o descatalogat, ho he indicat a l'entrada corresponent.

Als darrers dotze mesos, he compartit les llistes dels còmics publicats en català els anys 2015 i 2021, les quals s'afegeixen a les ja publicades anteriorment: 2016201720182019 i 2020Pel que fa a les llistes ordenades per mesos, teniu les dels anys 201920202021 i 2022.

Vull agrair la vostra visita a totes i tots els que, en qualque moment, heu entrat al blog. També vull agrair la informació que han aportat alguns autors per poder elaborar l'entrada corresponent a les seves obres. Finalment, vull expressar el meu agraïment a Llop Segarrenc, pel suport que me dóna des del compte de Twitter de ComiCat; i a Jose A. Serrano, de Guía del cómic, per descobrir-me còmics que no coneixia.

Salut i còmics,

Jaume Tugores Frau

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada